Τρίτη, 3 Ιουνίου 2014

Θέατρον !

τα θεατρικά των παιδιών

Πάντα οι δάσκαλοι στο δημοτικό μας έδιναν ενα ποιημα, ενα κάτι να πούμε, οι δικοί μας δεν εδωσαν ποτέ θεαρικό. Κάποτε ήρθαν άλλοι στα χρόνια της αδελφής μου και εβαλαν και τα θεατρικά στην ζωή μας. Δηλαδή στη ζωή της αδελφής μου, εμεις θεαταί. 
Ούτε στο ιδιωτικό κάναμε τέτοια, στο Γυμνασιο-Λύκειο. Μια χαρά την βγάλαμε με τις απαγγελίες. Δεν σκοτίστηκε καμμια καθηγήτρια να κουραστεί να μας μάθει θεατρικούς διαλόγους και μονολόγους. Δεν παιξαμε θέατρο, μονο μερικάς απαγγελίας κάναμε.

Βλέπω οτι η άνοδος της θεατρικής παπαγαλίας, εχει πέραση πιά στα σχολεια. Ομως δημιουργούνται και καταστάσεις.
Εφέτος στην Ε τάξη, ο ανηψιός, ειχε ρόλο ο οποίος δεν περιεφέρετο στο σπίτι. Γινόταν στο σχολειο, οτι γινόταν με τον δάσκαλο. πως που γιατί μην με ρωτησεις.

Αντιθέτως η Μυρσίνη.. χι χι χι, η πρωταγωνίστρια, εχει πάρει ρόλο στην τρίτη δημοτικού απο τα Χριστούγεννα. Μα έλεος. Ολο το έργο, το παιδί στην σκηνή και να καθίσει ο γονιός να το βγάλει.. Μάλιστα... και άλλη ορεξη δεν είχε η μανα να μάθει απόξω τον Οδυσσεβάχ. Η δική μας ειχε και μάλιστα πολύ το ευχαριστήθηκε, αλλα εμενα μου δημιουργείται η εξής απορία. Αννν μου το έστελνε εμενα η δασκάλα θα της το έστελνα πίσω με το ίδιο εισιτήριο. Οι δικές μου ώρες ξεκούρασης που θα ειναι, οταν θα πρέπει να κανω και την εξωσχολική δραστηριότητα του παιδιού. Και με επιβολή. Γιατί μπορώ να το πάρω να πάμε σε ένα μουσειο, γιατί εμενα έτσι μου αρέσει, να μου βγει η ψυχή στο μπλά μπλά, να περάσω και 5 ώρες και οσες θέλω και οσες φορές θέλω. Εγώ αυτό θεωρώ εξωσχολική δραστηριότητα. 
Το να μου επιβάλει ο δάσκαλος, αυτό που θέλει, εκτός του προγράμματος.. .οχι ειναι στο πρόγραμμα. Δεν μου γαμιέστε.. Για την δόξα του δασκάλου θα με πηδήξετε εμενα? Δεν ειμαστε καλα. Για την παπαγαλία.. μπορεί να μάθει άλλα πράγματα.... δεν τρελλαίνομαι...
Γιατι να μου αρέσει η συγκεκριμένη δραστηριότητα εμενα? Θέλω ποδηλατάδες, βόλτες στην εξοχή, βόλτες στα μουσεία και γενικά εχω διαφορετικά ενδιαφέροντα απο τους δασκάλους. Θα μου πεις, δεν συνεργάζεσαι. Σαφώς και όχι οταν δεν απτονται των πρέπει των σχολειων. 
Αλλα καλεισαι ως γονιός να μην στερείς και του παιδιου σου, την μάθηση. Βρε ποιά μάθηση? εγω κρινω τι θα μάθει, σε πλαισιο εξω του σχολειου, οχι ο δάσκαλος. Εγώ θα κρινω, γιατί ειμαι μορφωμένη. Δικό μου ειναι το παιδί και εγώ θα του δείξω δρόμους.
Και θα μειονεκτεί σε σχέση με τα άλλα παιδιά? θα μου πεις. Αφού ειναι συλλογική εργασία στην τάξη.
Οχι, οφείλει ο δάσκαλος, να καλέσει τους γονεις να τους ενημερώσει. Ετσι εχει έτσι θα ήθελα να γίνει, ετσι το σκέπτομαι. Να δικαιολογήσει την θέση του, να εχει διάλογο επικοδομητικό, να έχει συζήτηση. Δεν αποφασίζει μόνος του για τις ώρες του παιδιού εκτός σχολειου.

Γεγονός....

Μια άλλη δασκάλα φίλης, τους έδωσε βιβλία με πολυτονικό. Εντάξει, αλλα διάλεξε και μια ιστορία...ενα θέμα ευκολο, να το αγαπούν τα παιδάκια της τρίτης δημοτικού. 

Ολη η σαβούρα ειναι στην εκπαίδευση αμα τα λέω εγώ, γίνομαι κακιά.

Με κουρασε το θέμα.... Δεν ήθελα παιδιά... μια χαρά τα κατάφερα... 


4 σχόλια:

  1. Καλέ δεν είναι μόνον η δόξα του δασκάλου. Μου έχει τύχει εμένα να μαλώνουν οι μάνες, πια θυγατέρα θα είναι η πρωταγωνίστρια! Και μάλιστα μια δήλωσε ρητά, πως εάν δεν είναι η ταλαντούχα κόρη της διάδοχος της Παξινού, δεν θα παίξει διόλου στην παράσταση!!! Άντε κάνε εσύ διανομή! Έπαψα να ασχολούμαι και ησύχασα! Έμαθαν γράμματα, τα θέατρα τους μάραναν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, πουσαι να σε φιλήσω. αυτό το τελευταίο... πολύ μέ άρεζε που λετε και βορείως.
      "Εμαθαν γράμματα, τα θέαρα τους μάραναν"... οχι να μην τα λεω μονο εγώ...., διότι ορμάνε και τις τρώω.. συνήθησα βέβαια.. αλλα κουβέντα να γίνεται!
      σε φιλώ

      Διαγραφή
  2. συμφωνώ! Δεν ειχα σκεφτεί να επιστρεφω τα κείμενα...τωρα να δεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χι χι χι !!! κακή συναναστροφή ειμαι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.