Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

αλλού ο παπάς, αλλού τα ράσα του

Λέει η σοφή ελληνική παροιμία, για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζω και δεν με νοιάζει να μάθω.
Την ίδια ρήση εφαρμόζουν ομως αναντάμ παπαντάμ οι στρατιές, αξιωματικών, κληρικών, δασκάλων και δεν ξέρω τι άλλο. ααα και Δικαστικών ναι.

Απο αλλού κατάγονται, αλλού βρισκονται. Στους 5 ανέμους. Εντάξει με κάποιες κατηγορίες, οι δικαστές, εισαγγελεις, κλπ συναφή, τέλος πάντων, άντε να ειναι αμερόληπτοι να μην ξέρουν τον χωριάτη (που ανεβαίνει στο κρεβάτι..!). 
Αντε ο παπάς, για άλλους λόγοι. Αντιληπτά απόλυτα.
ξέχασα κανεναν του σωρού? οχι. 

Μα ο δάσκαλος? Τι στο δαίμονα κάνει ενας νησιώτης στο βόρειο σύνορο? Τι θα μεταφέρει απο τις γνώσεις, οχι τις διδασκαλικές στα παιδιά. Το παιδί που δεν έχει δει θάλασσα.. τι θα καταλάβει? Πως θα κλεισεις αγκαλιά με την αρκούδα, τον ανθρωπο στο βουνό. Αμ τον άλλον, τον μπαστουνόβλαχο που μεγάλωσε με την ιαχή του λύκου, πως θα τον στείλεις στο νησί? 
Να ανοίξει το μάτι και του παιδιού και του δασκάλου θα μου πεις, αυτό ειναι το έργο του.

Με την βλάχικη προφορά δασκάλου πήγαμε σχολειο. Γι αυτό το Αρσάκειο επερνε τις δικές του μαθήτριες για δασκάλες. Κάτι ήξερε.

 Εμεις, που μάθαμε λέξεις που δεν ξέραμε, γιατι ηταν χωριάτικες, παιδιά απο μεσοαστικές κι επάνω οικογένειες, τι χρωστάγαμε? Ναι η μύτη πανυψήλου. Ωχουυυυυ
Οχι το "μάστε τα τετράδιά" σας δεν ειναι κουβέντα δασκάλου. Αφού έτσι το έλεγε, θα το ξέχναγε ποτέ? 
Ναι ειμαι αρνητική. Δεν φθάνει που στην εκπαίδευση, εχει μπει κάθε καρυδιάς καρύδι και ειναι υποχρεωμένο το δικό μου παιδί να το ανέχεται, θα μου το μάθει και τοπικές διαλέκτους. Βρε δεν με παρατάτε. Στο χωριό σας, να συνεννοείστε με τα βλαχάκια της ραχούλας.
αλλα βλέπεις... εχουμε δωρεάν εκπαίδευση.

Είπα προχθές στο σπίτι "αυτή η αχώνευτη του πρώτου, η χωριάτα, ούτε καλημέρα δεν λέει, συναντηθήκαμε το πρωι και με προσπέρασε με τα παιδιά, εφαγα μια με την τσάντα γιατι είχε αργήσει" και μου απάντησαν. "Ειναι φιλόλογος". "ποιά, η κοντή με τα παιδιά, η γυναίκα του ταρίφα"? ρώτησα έμπλεη απορίας για να πάρω την καταφατική απάντηση των γονιώνε.
Ρε άντε μου στο διάλο. Ανοίγει ο ορίζων, της βλάχας, δεν ξέρω κι απο που ειναι οταν πάει στη φιλολογία? Και άσε το επίπεδο του ταρίφα που παντρεύτηκε ! ιιιιιι !!! ιιιιιι!!! ιιιιιι!!! άλλος μπαστουνόβλαχος. Και φαντάζομαι οι συζητήσεις τους, ειναι μεταξύ Καρυωτάκη και Παπαδιαμάντη. 
Ναι αυτή δεν μου μιλάει γιατί αποφασίσαμε να μην ανάψουμε καλοριφέρ.. ρε άντε μου στο διάλο, κρυώνει η βλάχα. Να ανάψει τις καρέκλες στο 4άρι που αγόρασε, μπίτ παρά απο τον δικηγόρο αποθανώντος συγκατοίκου, επιπλωμένο.

Ελα να συγκεντρωνόμαστε... ελα. Βρακί δεν έχουν στον κώλο τους να βάλουν, η μόρφωση δεν σου ανοίγει τις κοινωνικές πόρτες.


Το ότι ο δάσκαλος κάποτε εχαιρε της εκτίμησης του κόσμου ήταν γιατί ήξερε γράμματα, ενώ οι άλλοι δεν. Ηξεραν ομως απόξω τα ευαγγέλια και την Διαθήκη γιατί τους τα διάβαζε ο παπάς.
Και ειναι απείρως καλυτερο το "παιδί μου, δεν ξέρω γράμματα" απο το "αμόρφωτος κοινωνικά".


Που μου ήρθαν σήμερα? Ειχε ησυχία ο δρόμος και ήρθα μια χαρά στο γραφειο μου!!! Γιορτή γαρ, βοήθειά μας. 

2 σχόλια:

  1. Τη σιχαίνομαι αυτή τη γιορτή. Ως παιδί επειδή μας πήγαιναν υποχρεωτικά εκκλησία με το σχολείο και έπρεπε να πάμε και νωρίτερα από όταν πηγαίναμε για μάθημα, ως εργαζόμενη επειδή δεν ήταν αργία για εμένα, ως μάνα επειδή έπρεπε να ξυπνήσω νωρίτερα για να πάω το παιδί στο σχολείο που θα το πήγαιναν υποχρεωτικά εκκλησία και αργότερα την μίσησα ακόμα πιο πολύ επειδή αυτή τη μέρα πέθανε ο μπαμπάς μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμένα μου άρεσε γιατί εκαναν άρτους και μας μοίραζαν. Και ο άρτος, ειναι απο τα αγαπημένα μου!
      οσο για την επέτειο. να ειστε καλα να τον θυμάστε πάντα !

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.