Πέμπτη, 24 Οκτωβρίου 2013

ο 40άρης



Ο 40άρης, ειναι ένας νέος της εποχής. Ναι ναι, της σημερινής. Που γνωρίζει να χειρίζεται αψόγως τα διάφορα ηλεκτρονικά, ομως απο ιστορία τζιφέξ.

Τι να τον κανω, που δεν ξέρει τα βασικά, και με κοιτά κι εμενα λες και βγήκα απο το μουσείο? το είπε. Αχ και να ήμουν Καρυάτις, σκέφθηκα εγώ... να δεις λατρεία. αλλα.. Ειμαι παλαιάς κοπής, μα και 13 χρόνια άντε 12,8 διαφορά, δεν θα δώσουν συνεννόηση. 

Τι ειναι το ψυγειο πάγου μάτια μου? Δεν ήξερε. Ούτε το φανάρι. Αντε τώρα εσυ να εξηγήσεις τ' ανεξήγητα του απο τον πλανήτη Αρη ερχόμενου.
Οχι στο χωριό. Εδώ στην οδό Φερρών είχαμε ως το 65 και το θυμαμαι καλα και μετά οι γείτονες ως το 70 σίγουρα. Μα τι μου λες τώρα? Ε, τι σου λεω, ιστορία παλαιάς τέχνης.
Οταν γεννιέσαι το 73, που να βρείς πάγο... σωστά... Εχει αποχωρήσει ως να βγάλεις την πιπίλα και να σταθείς στα πόδια σου και να θυμάσαι.

Ο Μίμης μας, το φανάρι το αποχωρήστηκε περί το.... 2000 γιατί του έπιανε τον τόπο. Ηταν το διακοσμητικό πιά. Ε, πηρε σύνταξη.
Αλλα τα παλιά χρόνια, εκανε χρήση.... ξέρω γω. Είχε την σιτα να μην τα τρώνε οι μύγες, είχαμε και περισσότερη δροσιά στα σπίτια γιατί ήταν απο πέτρα. Ναι.

Οχι πως δεν υπήρχαν κι άλλα μέσα. Οχι πως δεν υπήρχαν ηλεκτρικά ψυγεία. Αλίμονο απο την δεκαετία του 50 κιόλας στην Αθήνα. Ομως τα ψυγεία πάγου και τα φανάρια ήταν ενα απο τα μάστ της εποχής.

Εμαθε ιστορία σήμερα ο 40άρης..... αντε πάλι δίδαξα....

10 σχόλια:

  1. εγω ειμαι 40 άρα από χωριό και ξέρω το φανάρι ,γιατί το ειχε ο παππούς μου ,αλλα και φτωχες γειτόνισσες...εμεις ειχαμε καινουριο σπίτι και η μητερα δεν καταδεχόταν ποταπές οικοσκευές χαχαχαχα
    πάντως εγω τρελαινόμουν να πηγαινω στις φίλες μου και να βλέπω αυτα τα παλιά ,όπως εκείνο το ''καζανάκι'' με τη βρυσούλα στο κατω μερος που κρεμόταν στον τοίχο...δεν ξερω πώς λέγεται....
    VAD πώς λέγεται;;;;;;; κι ο μικρος ηρωας μπορει να μας κατατοπίσει!
    τουλάχιστον χαίρομαι που σφύζω από νιάτα χαχαχαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα, το καζανάκι δεν το ξέρω, μου το περιέγραψαν. Και ζουσα στην πολη. γαίδαρο.. είδα στα 30 οπως και κατσίκα και άλλα πετούμενα.... χα χ χα !!!
      για να μην σου πω κι αγελάδα...

      Διαγραφή
    2. Nasia,Φουσκίνα,στο ιδιωμα του ΑΠΟΥΡΩ

      Διαγραφή
  2. Καλημερούδια!
    Τι έγινε κοριτσάρες γιατί σας βλέπω στενωχωρημένες σήμερα και πιάσατε πάλι τα παλιά; Εγώ πάντως ξέρω περισότερα από εσάς, γιατί από την αθήνα πήγενα στο χωριό τα καλοκαίρια χωρίς δρόμο, χωρίς νερό μέσα στα σπίτια και χωρίς ρεύμα τότε!
    Με την τσίμπλμα στο μάτι
    σηκώνομαι απο το κρεβάτι!
    γδύνωμαι γρήγορα
    τρέχω ανοίγω τον υπολογιστή;

    Ντύνομαι αλλάζω
    πλένομαι στην στιγμή
    και μια καλήμέρα
    λέω στην Ζουζούνα την ζεστή.

    Μην μου στενωχωριέσαι
    που δεν μου απαντάς!
    που δεν μου γράφεις
    με ποιημάτα και άλλα τρυφερά!

    Σε καταλαβένω σε νιώθω εγώ!
    Εχασες το ρίμα και το λαχταρώ
    Να μου ξανα γράψεις ποιητικά
    και πολύ ρομαντικά!

    Άστα κυρά Ζουζούνα χάλια πάμε και εγώ έχω προβλήματα!
    Δεν μπορώ να γράψω και να συνεχίσω τα βιβλία μου!
    Δεν μπορώ να γράψω Γεωπολιτικές αναλύσεις κλπ!
    Δεν μπορώ να συνεχίσω της μελέτες μου και της έχω αφήση στην μεση!
    Μόνο εσένα πειράζω για να μου φτιαχνει η μέρα!
    ΥΣ αν χαθώ δεν θα με παρεξηγήσης θα έχω κλήση το ίντερνετ και θα δουλέυω πυρετοδώς αν και γενικά δεν έχω όρεξη τελευταία!
    Πόσο μάλλον εσείς που μένεται στην Αθήνα που περνάτε και πιο άσχημα!
    Ασφαλώς και αναπολώ την αγνότητα των παιδικών μας χρόνων άλλες εποχές τότε!
    Μικρός Ήρωας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα παλιά τα συζητώ, να μαθαινουν οι νεότεροι, που δεν ξέρουν την τύφλα τους, γενικότερα!!!!
    κέφια εχω, περισσευμα, κι ειμαι στην επανω σκάλα και δεν θα πέσω.
    Οταν εχω ησυχία, "ζωγραφίζω"... οταν κάνω 3 πράγματα μαζί.. δεν συγκεντρώνομαι...
    Εδώ ειμαστε κι ευχαριστώ για τα καλα σου λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. αυτός που δεν βλέπει ταινίες... φαίνεται....

      Διαγραφή
  5. Ααααααα εμείς είχαμε εις το εξοχικό ψυγείο πάγου, διότι άργησε να πάει το ρεύμα εκεί!
    Φανάρι δεν είχαμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι? πως? δεν είχατε φανάρι? σοβαρά?
      μα πως, σας είχε ξεφύγει!

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.