Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

ο ροκάς

Ετρωγα μια σαλάτα απο τις έτοιμες του σούπερ και θυμήθηκα τον ροκά. Οχι παιδί μου, τον κιθαρίστα. οχι, ούτε τον μπασίστα.

Τον κυριο που πουλούσε ρόκα. Το φυτό. το σαλατικό. τα παλιά χρόνια.
Αυτός, ήταν ενας κοντός, κυριος, ο οποίος έπερνε σβάρνα τις γειτονιές, κάθε μέρα μια κι έφθανε απο τον Πειραιά, που άκουσα κάποιον να τον θυμάται και στην Βικτώρια, κοντά μας. 

"Ροοοοκα, ωραία ρόκα", ξεφώνιζε την δεκαετία του 60 νωρίς, τι φαντάστηκες.

Και τρόμαζε τις κυρίες, πίσω απο τα παράθυρα. Τότε τα παράθυρα ήταν στα χαμηλά σπίτια ενα με το δρόμο.

Χαρακτηριστική φιγουρα και μεγάλος άνθρωπος, που το καλοκαίρι φορούσε φανέλα μόνο. Η εικόνα του προσώπου του εχει σβήσει πιά, αλλα θυμάμαι θαμπά την γενική του εικόνα. Ενα σακούλι πάνινο στον ώμο και "ο ροκααααααααααααας' την φωνή του στ' αυτιά μου. 

Δεν θυμάμαι ν' αγοράζαμε. Δεν την τρώγαμε. Μαρουλάκι με άνιθο και φρέσκο κρεμυδάκι εφτιαχναν. 

Πέρασαν χρόνια χωρις αυτόν, και η ρόκα ενεφανίσθη σικάτη κι αεράτη προ ολίγων ετών στην νουβέλ κιουζίν.
Ναι. Ηρθεν ο βλάχος απ το χουριό στην ξελογιάστρα Ανθήνα κι έφερε και την ρόκα του μαζί. Οκ. 

εμενα δεν μου αρέσει. διαβάζοντας, βρηκα πως δεν κάνει να τρώμε πολλή. γι αυτό διανθίζουμε την σαλάς με δαύτη, αν προσέξεις κιόλας. Το ρόκα-παρμεζάνα, δεν ξέρω... εγώ τα ιατρικά διαβάζω. 

Πικρίζει και δίνει μια γεύση τσιμπιερη, λένε. Δεν την έχω δοκιμάσει και την βγάζω επιδεικτικά στην άκρη. Δεν θέλω. μπαααααα...


Ο ροκαααααααααααας, θα μεινει στην μνημη μου ως μια ωραία ανάμνηση, η νουβέλ κιουζίν πάλι, δεν θα μείνει για κανένα λόγο! 
την πήδηξαν! ντίπ!

4 σχόλια:

  1. Κι εγω για γκουρμέ την ήξερα,αλλά εκει κατω τη βρηκα σαλάτα της φτωχολογιάς,με 0,25€ αγόραζες μια αγκαλιά ρόκα,τότε που στην Ελλάδα ήταν ακομα ακριβότατη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν θυμάμαι ποσο εκανε τις δεκαετίες 60 και 70, !!!
      αλλα λες και ειναι χαβιάρι!!!!

      Διαγραφή
  2. Ο μπαμπάς έβαζε στο εξοχικό ενίοτε, αλλά δεν θυμάμαι να την έτρωγα. Τα τελευταία χρόνια που έγινε τρέντι την δοκίμασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.