Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013

Σούζα

Η Μητριαρχία, είναι στο σπίτι μας παράδοση. Απο την προγιαγιά ως την μάνα και μένα. Με το βλέμμα, η συνεννόηση και με το βλέμμα, η τάξη.

Ο στρατηγός, ήταν η γιαγιά, μιας και μέναμε μαζί. Ο Υποστράγηγος, η Αννούλα. Ωρε, μάνα μου, αν τόλμαγες να φέρεις αντίρρηση. Εγω την έφερνα και τις έτρωγα για τα καλά. Η παντόφλα πήγαινε σύννεφο.

Η γιαγιά είχε μεγαλώσει δύο αγόρια, και την βρισιά δεν την ήξεραν. Η ευγένεια περίσσευε και περισσεύει. Ετσι μεγάλωνε κι εμένα. Δεν λένε, η νύφη εγεννήθηκε της πεθεράς να μοιάζει? εεε ενα τούτο είχαμαν.

"Μην πατάς ξυπόλητη, θα μπούνε σκλήθρες".
"Μην χτυπάς, ενοχλούνται οι απο κάτω, είναι μεσημέρι"
"Μην μασάς με θόρυβο"
"Οταν τρώμε δεν μιλάμε" 
και γενικά η στρατιωτική παιδεία σε όλο της το μεγαλείο. Βάζεις εναν Υδροχόο σε καλούπι μωρέ? οχι βάζεις? Εμενα πάντως δεν με βάζει κανείς. Φαίνεται πως η γιαγιά είχε βάλει γερες βάσεις ομως. Και η Αννούλα, δεν πήγαινε πίσω. ιιιι και οι δύο, ηταν... ασε
Η αντίδραση όμως προσωποποιημένη. 
Απο το μπουκάλι δεν έπινα νερό ποτέ. Δεν μου είχε περάσει η ιδέα κιόλας. Είχαν στο ψυγείο ενα δυο μπουκάλια και ζήταγα στο ποτήρι μου. 
Είχα πάντα τα δικά μου, πιάτα, ποτήρια, μαχαιροπίρουνα, δεν έτρωγα απο το πιάτο άλλου και αλίμονο σ' όποιον απλωνε το χέρι του στο πιάτο μου.
Η οδοντόβουρτσα και η σατσάρα, ήταν αποκλειστικά δικά μου. Ρόζ η μια, απο χελωνο τέτοιο η άλλη.
Κορίτσι απο σπίτι. Δεν έβριζα δεν μιλούσα απότομα, ανεχόμουν ολους τους μεγάλους μα όχι τους μικρούς. Ηταν αγενείς. Εχει φάει σφαλιάρα η αδελφή μου, που δεν την ανεχόμουν τριγύρω, που δεν λέγεται.. και τσιμπιά... γι αυτό δεν θέλει να με βλέπει.....


Εφθασε και πέθανε η γιαγιά και η μάνα μεγάλωσε και απλώθηκα. Παντρεύτηκε κι η αδελφη μου  και ησύχασε το σπίτι απο τις φωνές μας.

τωρα θα δεις εσύ.
Πίνω νερό απο το δικό μου μπουκάλι στο σπίτι, κοιτάω ψηλά μην έρθει καμιά ξανάστροφη απο την γιαγιά. Είμαι κτητική μέχρι πνιγμού του άλλου, κι άμα σ' αρέσω, ειμαι ανάγωγη οπου θέλω, απαιτώ να περνά το δικό μου παντού γιατί έτσι μου αρέσει και γενικά λέω πως εγώ δεν έφθασα μισό αιώνα ζωής να μην περνάει το δικό μου. ααα, χτυπάω και το ποδι κάτω. Τα σάββατα συνήθως.

Εγω και μόνο υπάρχω σ' αυτον τον κόσμο κι αμα θυμωνω, το καλό που σου θέλω στην άκρη, μην θρηνίσουμε θύματα. Πετάω πράγματα για να επιβάλω την τάξη αμα δεν ακούγομαι και γενικά ενα αλητεία αμα θέλω.

Βρίζω? οχι δεν βρίζω. μόνο εξεσφενδονίζω πράγματα, οτι βρω. Μια εποχή εσπαγα ποτήρια αλλα΄η Αννούλα τα άφηνε και τρελλαινομουν με τα γυαλιά.
Αλλη μια εποχή, έσπαγα τα ποτηρια μεσα στον νεροχύτη.
Ακόμη μια άλλη, εσπαγα πιάτα στο πλακάκι της κουζίνας. 

Το δικό μου περνάει, γιατί αρκετή καταπίεση εκανα στον εαυτό μου. 
Το εγώ μου ειναι γραμμένο στον ουρανό με μεγάλα γράμματαμ Μπλέ κατά προτίμηση

Και ναι κύριε Μπλου μου, καλώς επισημάνατε, εχω τον τελευταίο λόγο, ο κόσμος να χαλάσει. και γιατί να χαλάσει? λεω μια λέξη και γλυτώνετε.

Αυτά.............. τι άλλο θες? απο που ξεκίνησα? απο το ότι τα παιδιά μας, ειναι υπόδειγμα παιδιών. Ούτε ψίχουλα ούτε τίποτα. Με προσοχή τα πάντα. Στρατηγός Βασίλω εδώ. Με μια ματιά.... σούζα. Στη μανα τους κάνουν κάτι κόλπα αλλά δεν πιάνουν....
Κάποτε τους κρατούσα και τους δυο στο δρόμο έξω και πηγάιναμε καπου καιως συνήθως διέτασα. Μουγκρίζει η Μαριαννούλα μέσα απο τα δόντια της "ιδιες είστε, αδελφες είστε"? γέλασα ως που δεν έπερνε άλλο. αλλα δικαιως το είπε... 


επίσης αγαπημένος μια φορά, μου είπε "εσύ δεν μιλάς, διατάζεις. Ο τόνος σου ειναι στρατιωτικός" "ναι αλλά δεν ξεκολλά" του απάντησα "τον θές τον στρατηγό σου"....

Σούζα


10 σχόλια:

  1. χαχαχαχα έμπαινε Μαρριανούλα!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "γιατί αρκετή καταπίεση εκανα στον εαυτό μου", αυτό τα λέει όλα γιατί είσαι rebellious!!! Και καλά έκανες, κάποτε ο άνθρωπος πρέπει να ξεσπάσει, έτσι κάποτε θα γίνει και με τα μικρά, τι νομίζεις γειτονισα θα την γλυτώσεις.... χα χα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χα χα χα κι έλεγα ποιός θα το πει!!!
      Γειτονισσα, ξέρω πως δεν γλυτώνω, με τίποτα!
      σε φιλώ

      Διαγραφή
  3. Αυτό μας έλειπε να άφηνα τον νεαρό απόγονο να μου κάνει ψίχουλα!

    Κι εμείς ανήκουμε ως οικογένεια στις μητριαρχικές. Από τις προγιαγιάδες έχει ξεκινήσει αυτό. Κι αφού έτσι το βρήκα, έτσι το συνεχίζω! Διότι σέβομαι τις παραδόσεις και τους θεσμούς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. θεσμουουυυς, θεσμοουυυυς!
    η προγιαγιά να δεις σούζες !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χαχαχα! τίποτα δεν είναι τυχαίο ντάρλινγκ! Εμείς μόλις από γιαγιάς την ασκούμε τη μητριαρχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. χαχαχα, μ' αρέσεις...Δώσεεεεεεεεεεεε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, παρ' την σκουφια σου και βάρα με!!! χα χα !

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.