Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Πως σε λένε?



Eμείς, σου τα έχω ξαναπεί. Κάναμε παρέα με σίκ ονόματα. Γενικώς δεν είχαμε περίεργα τριγύρω μας. Η Βασιλική, η Αννα, ο Νικόλαος, ο Δημήτριος, η Σοφία, ο Μιχαήλ, η Δέσποινα και η Ελένη, εεεεπ και ο Εμμανουήλ, ειναι εύηχα και γνωστά μας. 
Ναι δικό μας ειναι το πάνω.. πως βγήκε έτσι και σε τι χρώμα θα μεταλλαχτεί, δεν γνωρίζω. Ντάλα βεράνς.... μια χαρά.
Λοιπόν τι έλεγα? α, για τα ονόματα. Βλέπεις, στην πόλη και με ρίζες απο πόλη, δεν είχαμε τα περίεργα. Εναν αδελφό του παππού του Νίκου τον έλεγαν Κλεάνθη, εναν Περικλή, ήταν ......... πως το λενε, μερακλής ο πατέρας τους και τους έβγαζε ομορφα. Οι αδελφές τους, ήταν Φωτεινή, Ζμπίλα... οχι Ιφιγένεια, αλλα ήταν κοντόχοντρη και την λέγανε ζμπίλα, οπως το ζεμπίλι παιδί μου, ενα πράμα. Είχανε και μια Πάτρα.. δεν ξέρω γιατί, αλλα και την Ειρήνη. 



Ναι κι αυτό Ζουμπούλι είναι. Οχι Ζουμπουλιά δεν είχαμε. Ζαμπέτα είχαμε την νταντά του Χρίστου. Ηταν απο την Λήμνο. Ναι στην βεράντα φύτρωσε, ανοιξε, δεν ξέρω τι χρώμα, δεν το είδα !
Το Παναγιώτα, ειναι τοπικό, δεν το είχαμε και δεν μ' αρέσει κιόλας. Πφ ! χοντροκομμένο με όλη του την μπλιάχχχχχ δεν θα το συνεχίσω. Πέγκες ειναι οι Παναγιώτες? δεν ξέρω. Θαρρώ. Πως την λένε την δικιά μας, στο βαπτιστικό. 

Και στο σχολείο τα περισσότερα ήταν Μαρία, Δήμητρα, Ελένη, Λίλα. Είχαμε και μια Αγορίτσα, που ήταν δίδυμη με μια άλλη της οποίας το όνομα δεν το θυμαμαι διόλου. Το περίεργο μου έμεινε. Οταν συνάντησα, άλλη μια, είπα οκ, τόχω ξανακούσει. Τα Φρόσω, Φλώρα, Σταματίνα ή Ματίνα, Χαρά, Αγγελική και Ορσα, δεν μου κάνουν καμμια εντύπωση γιατί ειναι τριγύρω.
Το Πανωραία, δεν είναι όνομα... των παλιών ετών... μπορεί, τώρα.... μπλιάχ κι αυτό. Ομοίως μια προγονή που δεν θυμάμαι τι απο την μεριά της μαμάς της μαμάς μου, ήταν η Θεία Ωραία. Μια φάτσα, να κατουριέσαι (σόρυ) απο τα γέλια.
Επίσης απο εκεινο το μέρος είχαν και την..... Ευρυδίκη... (το καθίκι, χέστηκε το πιτσιρίκι που λέγαμε παλιά)> Αρχαία ονόματα.


Τώρα η επαρχία, εχει Φιλιώ, απο το Γαρ'φαλιά ή το Τριανταφυλλιά και δεν ξέρω απο πού αλλού, έχει Αμυγδαλιά, εχει Αϊδονίτσα, εχει Γερακίνα, εχει Διαμάντω, έχει και τι δεν έχει. 
Οι φρέζες ναι δικές μας ειναι κι αυτές, μπαλκονάτες, απο παλιά απο την Φερρών, τις φέραμε σε γλάστρα...

Μα θα τοπεις το παιδί σου Ευλάμπω? Θα το πεις Θεοπούλα? Γκόλφω, Αγαύη, Αστερόπη, Βηθλεέμ??? οχι σιγά μην το πεις Ευγνωσία ! 


Τος παν, οποιος έχει το όνομα έχει και τη χάρη. Αλλά μην με ζαλίζεις με τα υποκοριστικά !!!!  Νάχεις, αρχίδια να το βάζεις ολόκληρο !!!




17 σχόλια:

  1. Χαχαχαχα! Εγώ πάντως έχω τρια ονόματα!
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τρίαααααααααααα? οπως θα λέγαμε Ευλάμπιος, Αγαθάγγελος και Ιωβηλαίος?
      να τα χαίρεσαι λοιπόν!
      καλημέρα σας καλημέρα σας !

      Διαγραφή
  2. Αϊδονίτσα;;; υπάρχει τέτοιο όνομα??? Καλημέρα σας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οπως ακριβώς και Λεϊμονίτσα και Γαρ'φαλίτσα και Τριανταφυλλίτσα και δεν ξέρω πόσα σε ίτσα ακόμη. κι εγώ πάνω τους ζζζζζγκόνταψα !

      Διαγραφή
    2. Καλημέρα σας καλημέρα σας και σας και φιλιά πολλα !

      Διαγραφή
  3. εδω όλες τις λένε Μαγκαφούλα!!!!ναι ναι έτσι ακριβώς!
    το δικό μου όνομα το μισώωωωωωωωωωωωωωωω
    καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και τις φωνάζουν Φούλα? ο χρηστός τ' ανάσκελα!!!
      εντάξει ας μην μιλήσουμε για τα Αθανασία Βασιλική, Αναστασία Γραμματική !

      Διαγραφή
  4. Στη Μυτιλήνη έχει και Κουζινία!
    Καλό σας μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αηδονία και Κουζινία, οι δυο φιληνάδες και η Παναϊα, ναρθει να δέσει ο νεραντζάκης !

      επίσης καλό μεσημέρι σ' ολες, γιατί γράφω γρήγορα και ξεχνώ

      Διαγραφή
  5. Μόνο απ'την ευρύτερη οικογένεια,παλαιότερη και νεότερη,θα σου γράψω,Ναταλία,Ευριπίδης,Αγλαϊα,Ευδοξία,Χαρίκλεια κι αν πάω στα παραπέρα σόγια εκει κι αν εχει,Ωραιοζήλη,Ευρυδίκη,Ρωξάνη,Κίμων,Αχιλλέας και...και...και..
    Το πιο σπάνιο όνομα που εχω ακούσει,εκτός οικογένειας,Ναυσικύδης(αυτός που δοξάζεται και δοξάζει τα πλοία),αρχαιο όνομα,μία και μοναδική φορά το συναντησα στο Θουκυδίδη και όμως γνωρισα νεοέλληνα με το ίδιο όνομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμ τι να σου κάνω, εφυγε κι ο Μίμης να ξεσυνεριστούμε στα ονόματα.Ναι κι εγώ ξέχασα την Χαρικλεια, το πρωί και το σκεπτόμουν μετά !
      Πράγματι το Ναυσικύδης σπανιότατο και δεν τόχα ξανακουσει. Δεν διάβασα ολον τον Θουκιδίδη.

      Διαγραφή
  6. εγώ ξέρω και μια γοργόνα!
    θες να στη γνωρίσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. τα ονόματα γράφονται με κεφαλαίο. Μια Γοργόνα ξέρεις. Πφφφ, σιγά, ξέρω κι εγώ μία !!!

      Διαγραφή
  7. δεν ήξερα ότι έχουν και ονόματα...κοιτα να δεις που το έμαθα και αυτό πάω να βαφτίσω τις δικές μου...νονά γραψε ονόματα χαχααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κάτι γράφεις που δεν κατάλαβα, ξανα μανα ειπαμε ξανθιά εδώ.

      Διαγραφή
  8. Μου φάνηκε πως με φωναξατεεεε;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ε, όσο νάναι... κάτι είπαμε και για σένα !!! χι χιχι!

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.