Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2012

το 90 ο αης, μας βρήκε στο Stura Skedvi

Με ειδική αφιέρωση η ανάρτηση στην Pink ! Τι τα θες τι τα γυρεύεις.
!990. Η Ζουζούνα, αποδρά τα Χριστούγεννα για δύο εβδομάδες στην φίλη της την Μαργαρίτα, Σουηδία μεριά. 200 χλμ βόρεια απο την Στοκχόλμη.

Τοπίο κρύο. Τοπίο άσπρο. Τοπίο ομορφο. Και μια χαρά που θα δω την φιληνάς.
Σπίτι στο δάσος μέσα. Απο το δρόμο, μια ανηφοριά, δύο λεπτών αλλά πολλων μέτρων. Οταν θάβονται απο το χιόνι, βγαίνει το γκρεϊντερ για να ανοίξει τον εσωτερικό δρόμο να φθάσουν ως τον επαρχιακό...αϊντεεεε.

Είμαι εκεί προπαραμονή Χριστουγέννων βράδυ και την άλλη ημέρα το πρωί, κοιτάζουν όλοι προς την λίμνη φωνάζοντας.
Ερχεται ο Ερικ... κοιτώ και πατινάρει ενας κυριος, απο μακριά πάνω στην παγωμένη λίμνη. Ονειρεμένο σκηνικό. Ο οποίος Ερικ, ερχόταν να με καλοδεχτεί. Με κανελοκρασο και κουλουράκια τζιντζερένια. Τρώω, πίνω και σκάω. εμενα δε μ' αρέσει.

Ολη την ημέρα γίνονται ετοιμασίες, δεν κλείνει το έρημο το στόμα απο το μπλά μπλα με την φιληνάς και γενικώς τι ωραία που περνάμε.
Κατά το απόγιομα, αρχίζουν να ντύνονται και να ετοιμάζονται. Θαρθεί ο Τομτε, συζητούν αλλά δεν μου δίνουν σημασία. Ο 4χρονος Μίχαελ, ντύνεται στολίζεται και περιμένει.

Κάποια στιγμή ρωτάω. Τι περιμένουμε ρε παιδιά... "Τον αη βασίλη" μ' απαντά η χορωδία. Και μένω κάγκελο. Και έξω ειναι σκοτεινά και ήσυχα. Και έχουμε ανάψει ολα τα φώτα και τα κεριά και τις λάμπες στο σπίτι και περιμένουμε τον αγιο βασίλη.
Ξέρεις εγώ δεν τα πολυψάχνω, δεν τα πολυσυζητώ και περιμένω μουγκή στο σαλόνι μετά των άλλων.
Μέσα στην ησυχία, ακούγονται καμπανέλια..... Πετάγεται ο Μίχαελ επάνω να ανοίξει του αη βασίλη. Τόμτε Τόμπτε χοροπήδαγε !!
Κάθομαι επι του καναπέος και περιμένω. Μπαίνει στο σπίτι ενας δίμετρος αη βασίλης. Ναι σου λέω.
Ψηλός και χαμογελαστός. Μιλάει Σουηδικά και εχει ενα σακκο απο όπου βγάζει πακέτα, φωνάζοντας ονόματα. Ο Μίχαελ, είναι προβληματισμένος, ο αη βασίλης διαβάζει τα ονόματα στα κουτιά και δίνει πακέτα.
"Vaco" αναφωνεί σε μια στιγμή και οοοοολοι με κοιτάνε.

Είμαι πίσω κολλημένη επι της πλάτης του καναπέος, πίσω απο το τραπεζάκι ταμπουρωμένη και τρέμω. Το βίντεο, τραβά κι εγώ που να απλώσω το χέρι.

"πες του μην έρθει κοντά φοβάμαι" φωνάζω της φιλενάδας μου και του λέει κάτι. Εκείνος, σταματά, τείνει ενα πακετο και στέκεται και περιμένει να το πάρω. Πρίτς, να το πάρεις εσύ, λέω της φιλενάδας με τον τρόμο ζωγραφισμένο στα μάτια μου !

Ο Μίχαελ, ξεγλαρωμένος εν τω μεταξύ, το παίρνει και μου το δίνει.
Γελάνε όλοι, τους φιλάει ο  αη Βασίλης και πάει καλλιά του. Μένουμε ν' ακούμε τα καμπανέλια.

Ας, το διάλο, μωρή γιατί δεν μου είπες, ότι εχει θέατρο να πάω να κρυφτώ... μουρμουράω της φιλινάδας μου.

Φοβάμαι. σου λέω. Και δεν ήμουν προετοιμασμένη.
που πας κυρ Αγιε Βασίλη μου? είχαμε ξαναγνωριστεί? οχι! Τι μου θες λοιπόν.....

α, παπα, συναντηθήκαμε αλλά δεν θέλω παρτίδες άλλες.

8 σχόλια:

  1. εχω τα μικρα εδω στο σχολειο ...εχουμε συνελευση...και χαζευουμε την εικονα σου!νομιζουν πως ειναι ο αληθινος και του δινουν παραγγελιες!!!!φιλακια Νασια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να χαρώ εγώ !!! καλώς τους !!!

      κάνε κοπυ πεϊστ την φωτογραφία και τύπωσέ την να ευχαριστηθούν
      σας φιλώ όλους !

      Διαγραφή
  2. Κανεπέος έλεγες;;Ανταίος άκουσα και ήρθα και νόμιζα
    πως έπεσα πάνω σε διαφήμιση της Κόκα-Κόλα!!χαχαχα
    Ασπάζομαι αμφότερες τις μαγουλάδες σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. άκουσες εσύ και ... ναι!
      Κι εγώ σας ασπάζομαι αμφιτερομαγούλως και σταυρωτώς !

      Διαγραφή
  3. Δε θελεις αλλες παρτιδες με το Σάντα Κλάους,αλλά γεμισες το μπλογοσαλονι σου με ΑγιοΒασιληδες και μαλιστα μπεκροκανάτες, αν κρινω από τη μυτη τους:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. οh dear, απο τα ζεστά κλίματα δεν ξέρετε απο κρύα.
      Οι μπέκροι..εεεε οι κανάτες εεε οι αη βασίληδες, ειναι κόκκινοι απο το κρύο hellooooooooo!

      Διαγραφή
  4. Ναι, αλλά το κρύο για να το αντέξεις, θέλει το αλκοόλι του ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γοργόνα μου, σ΄όσο κρύο κι αν έζησα μήνες, αφού δεν πίνω... το αλκοόλ δεν μου χρειάζεται.
      ούτε τίποτα ζεστό!!!
      τώρα πως αυτοί το έχουν δει.. δεν ξέρω!

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.